آموزش ساخت و ویرایش ایمیل در دایرکت ادمین

ساخت ایمیل در دایرکت ادمین یکی از سوالاتی است که کاربران تازه وارد که قصد راه اندازی سایت دارند به دنبال آن هستند. در این آموزش یاد میگیرید چطور اکانت ایمیل در دایرکت ادمین را ایجاد و از آن ها برای ارسال و دریافت ایمیل در هاست دایرکت ادمین استفاده کنید. امروزه آدرس‌های ایمیل یکی از مهمترین راه‌های ارتباط بین بازدیدکنندگان با بخش‌ها یا کارشناسان یک وبسایت هست. چرا که معمولا صاحبان وب سایت‌ها و شرکت‌ها برای هر واحد یا شخص یک اکانت ایمیل ایجاد می‌کنند و حتی خود واحدها یا کارمندان هم از طریق ایمیل در ارتباط هستند. اگر فرض کنید آدرس دامنه برابر test.com باشه، بطور مثال برای واحد پشتیبانی میشود از آدرس ایمیل support@test.com و برای واحد فروش از آدرس ایمیل sales@test.com استفاده کرد.

در ابتدا طبق آموزش ورود به دایرکت ادمین وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شده و سپس مشابه تصویر زیر از بخش E-Mail-Manager گزینه E-Mail Accounts را انتخاب کنید.

در صفحه جدیدی که باز میشود، اکانت‌های ایمیلی که از قبل ایجاد شده را خواهید دید که برای ساخت اکانت ایمیل در هاست دایرکت ادمین باید روی گزینه Create mail account کلیک کنید.

در مرحله بعد وارد صفحه‌ای خواهید شد که در این مرحله باید نام کاربری و رمز عبور اکانت ایمیل را به همراه یکسری از تنظیمات وارد کنید. به این صورت که در کادر روبروی Username نام کاربری، Enter Password رمز عبور و Re-Enter Password تکرار رمز عبور، Email Quota (Meg) اندازه فضای لازم بر حسب مگابایت برای ذخیره و ارسال دریافت ایمیل‌ها و برای Send Limit  هم حداکثر تعداد مجاز ارسال ایمیل در طول یک روز را وارد کنید. سپس روی دکمه Create کلیک نمایید. اگر برای Email Quota (Meg) و Send Limit مقدار ۰ وارد شود یعنی محدودیتی اعمال نشه.

در اینجا ما برای نمونه اکانت ایمیل support@test.com را ایجاد کرده ایم که در آن فضایی برابر با ۵۰ مگابایت و حداکثر تعداد ایمیل مجاز به ارسال در طول روز را هم روی ۱۰۰ ایمیل تعریف کرده ایم.

بعد از کلیک روی دکمه Create اکانت ایمیل در هاست دایرکت ادمین ساخته شده و مشخصات اکانت ایمیل که شامل نام کاربری ایمیل، رمز ایمیل و آدرس‌های سرویس‌های pop3 و smtp نمایش داده خواهند شد.

برای ویرایش حجم ایمیل نیز با ورود به بخش ایمیل مطابق تصویر زیر و کلیک بر روی علامت مثبت در مقابل ایمیل می توانید از گزینه Change Limit برای افزایش یا کاهش حجم ایمیل خود اقدام نمایید.

پس از انتخاب گزینه Change Limit صفحه زیر نمایان شده و امکان تغییر و ذخیره حجم مورد نظر فراهم خواهد شد.

حالا میتوانید با استفاده از همین اطلاعاتی که هنگام ساخت ایمیل در هاست دایرکت ادمین ایجاد کردید وارد ایمیل خود شده و عملیات مورد نظر را انجام دهید.